Xi'an, part two - Reisverslag uit Xi'an, China van Geertje en Renske Peters Rit - WaarBenJij.nu Xi'an, part two - Reisverslag uit Xi'an, China van Geertje en Renske Peters Rit - WaarBenJij.nu

Xi'an, part two

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Geertje en Renske

28 April 2016 | China, Xi'an

Woensdag 27 april 2016. Ni hao,
We zijn vandaag naar het bekende Terracotta Leger gegaan in Xi'an. Het van klei gemaakte leger is ruim 200 jaar voor Christus gemaakt in opdracht van de 'First Emperor' (die eigenlijk niet de eerste keizer was). Het enorme leger is in 1974 per ongeluk door boeren gevonden. Het is echt heel cool om dit grote leger in het echt te zien. Er waren 3 grote ruimtes waar je de legers kon zien. In ruimte 1 en 3 kon je het leger zien en de standbeelden die ze weer gingen opknappen (de tweede keizer had namelijk sommige beelden vernielt). In ruimte 2 lagen de legers die nog niet waren opgegraven omdat ze nog elke dag bezig zijn met opgraven en ontdekken. We hebben vandaag ook lekker kunnen genieten van het zonnetje en het warme bijna-30-graden weer (zeker toen wij van ome Eric een appje kregen met een foto van een besneeuwde auto :b). Nadat we het Terracotta Leger hadden gezien, zijn we met de bus naar het 'Moslim gebied' in Xi'an gegaan. Daar zijn we langs allerlei leuke winkeltjes en markten geweest. Bij een winkeltje hebben mama en Geertje de stoute schoenen aangetrokken (en de stinkende sokken uitgetrokken) en zijn met hun voeten in een bak met allemaal kleine visjes gegaan. Die visjes gingen dan aan je voeten knabbelen en aten je dode huidcellen op (sorry, misschien te veel details...>_<). Na dit smakelijke avontuur zijn we naar ons hostel gegaan en daarna zijn we alweer snel gaan eten.
Ik heb vandaag trouwens gemerkt dat de mensen in China ons eerst heel erg gaan bekijken: 2 'blanke' ouders met 2 'Chinese' kinderen, dat is ook wel een beetje raar), maar als we dan vertellen dat we geadopteerd zijn vanuit China naar Nederland dat ze meestal wel erg blij reageren en hun duim opsteken. Erg leuk om te zien dat de Chinese bevolking dat zo waardeert! En trouwens heel erg bedankt voor de lieve en leuke reacties, we hoorde dat jullie onze blogstukjes heel leuk vinden om te lezen. Heel erg bedankt!

Groetjes Renske

• 28 April 2016 - 09:27

Rene:

Ook wij lezen de reisverslagen met plezier en genieten een beetje mee van de reis..

• 28 April 2016 - 09:47

Henk En Ineke Unij:

Hoi,

Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen en de foto's te bekijken.
    Natuurlijk blijven we het geheel volgen.
    We wensen jullie ontzettend veel plezier in China.

Groeten, Henk en Ineke

• 28 April 2016 - 17:10

Saskia Van Der Loop :

Hallo allemaal.
    Ja, het is echt heel leuk zoals jullie schrijven .
    We genieten allemaal van jullie gebeurtenissen ....want O jullie maken wat mee

• 29 April 2016 - 12:42

Ingrid Van Den Heuvel:

Heel leuk om jullie reisverslagen te lezen! Wat hebben jullie al veel gezien.