Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Geertje en Renske Peters Rit - WaarBenJij.nu Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Geertje en Renske Peters Rit - WaarBenJij.nu

Pingyao

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Geertje en Renske

26 April 2016 | China, Pingyao

Maandag 25 april 2016. Hi(speed-train) iedereen,
Vandaag zijn we om 5:00 opgestaan om rond 7:00 op het grootste treinstation ter wereld (volgens onze gids) klaar te staan. Het treinstation was enorm druk, er waren wel 14 wacht-vertrekruimtes en overal waar je keek zag je een zee van Chinezen. Toen ik papa en mama dus kwijt was, kon ik ze makkelijk vinden;) Met onze nog slaperige hoofdjes en onze zware koffers hebben we 4 uur in een high speedtrein gezeten. We kwamen aan in Pingyao (provincie Shanxi). Na deze lange reis zijn we door onze zingende gids (mr. You) naar ons hotel 'Xing Long Yi' gebracht. Ons mam noemde hem mister You-lio Chinezias (ik snap die grap niet echt, maar ja...vast 50+ humor). Toen we daar aankwamen kregen we onze kamer aangewezen, maar voordat we daar naar toe konden, moesten we eerst onze loeizware koffers de smalle trap optillen (toch nog even een school-momentje). Eenmaal boven, gingen we uitrusten in onze prachtige kamers. Na het uitrusten zijn we weer op pad gegaan. We hebben fietsen gehuurd en zijn Pingyao (een traditioneel oud stadje) gaan verkennen. Het was erg fijn dat we een fiets hadden gehuurd anders hadden we nooit zoveel moois van de stad kunnen zien. We hebben de 6 kilometer lange stadsmuur, het leefgebied van de boeren, de voorbereidingen van een begrafenis en de prachtige oude tempeltjes van de stad kunnen bekijken. 's Avonds gingen we nog naar een Chinese opera/acrobaten show, daar zijn onze trommelvliezen kapot geklapt door het vreselijke gezang (Chinezen kunnen heel veel, maar laat ze alsjeblieft NOOIT meer zingen!). Dit was dus onze dag, morgen vertrekken we weer met de speedtrein naar Xi'an.

Zài jiàn! (Tot ziens!)
Groetjes Renske

• 26 April 2016 - 13:36

Norah Molenkamp:

Ha ha, Renske, ik ben nog geen 50+ maar ik snap het grapje wel.
    Het zou super zijn als je op school tijdens cu een presentatie zou geven van alles wat je hebt gezien. Leuk om op de fiets alles te verkennen, dan hoor, zie en ruik je ook meer van je omgeving. Ben benieuwd naar je foto's. Veel succes met de trein morgen.

• 26 April 2016 - 14:34

Fons:

Ja, Renske zij spreekt geen Chinees, maar volgens mij bedoeld ze Julio Eglesias.
    Inderdaad, 50+!! Onderussen hagelt, natte sneeuw en onweer hier op de Binnenweg.

• 26 April 2016 - 15:17

Fons:

Misschien (her)kennen jullie dit , of anders je 50+ers:
    "Het hagelt en sneeuwde en het was er zo koud".
    Het is hier echt kouder dan toen het Kerstmis was!

• 26 April 2016 - 18:57

Inge:

Hallo allemaal,
    Wat leuke verslagen en foto's. Lees wel dat jullie al veel indrukken hebben opgedaan en super veel gezien! Geniet!

• 26 April 2016 - 20:03

Henriëtte:

alsof ik ook in China ben !! Ik zie het helemaal voor me !!!

groetjes Henriëtte

• 26 April 2016 - 21:46

Sandra :

Godzijdank ben ik net 50 geworden haha, superleuk geschreven Renske, jullie kunnen er wat van! Veel plezier in de trein morgen! Dikke kus van ons allemaal uit Castricum!

• 26 April 2016 - 21:46

Henriëtte H.:

Wat een leuke verslagen!! Heel goed geschreven! . En ja Renske en Geertje, die 50+ grapjes zal ze nog wel meer maken! Nog heel veel plezier daar!!