Beijing, part 2 - Reisverslag uit Peking, China van Geertje en Renske Peters Rit - WaarBenJij.nu Beijing, part 2 - Reisverslag uit Peking, China van Geertje en Renske Peters Rit - WaarBenJij.nu

Beijing, part 2

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Geertje en Renske

24 April 2016 | China, Peking

Zaterdag 23 april 2016. Hii iedereen,
Zaterdag zijn we als echte toeristen op pad gegaan naar één van de bekendste historische bouwwerken van heel China, de Chinese Muur! Deze prachtige muur is zo'n slordige 6.000 kilometer lang en is in de tijd voor Christus met de hand gemaakt.
We werden opgehaald door een chauffeur die zelfs het woord 'ja' niet in het Engels kende, maar gelukkig wel de weg naar de muur. Bijna MUURvast gezeten in het verkeer. Het leek erop of alle 22 miljoen inwoners van Beijing dezelfde kant als wij opmoesten maar 2 uur later kwamen we zo'n 90 kilometer verder aan in Mutianyu. Eerst werden we met een kabelbaan een stuk naar boven gebracht op het gebergte. Je kon deze route ook lopen maar zo'n bikkels zijn we niet. Daarna gingen we te voet verder en hebben we prachtige uitzichten en delen van de Chinese Muur mogen bewonderen. Een stijle, zware klim, maar wel de moeite waard! Daarna weer naar beneden. Mama en ik kozen de 'veilige' weg met de kabelbaan, Papa en Geertje gingen stoer al rodelend naar beneden.
's Middags gingen we naar het Zomerpaleis, maar eerst maakten we nog een snelle fotostop bij het Olympisch Stadion 'het Birdsnest'. Gelukkig hadden we hier een afbeelding van, anders waren we er nooit gekomen met deze chauffeur.
In het zomerpaleis hebben we kunnen genieten van een heel erg mooi park met typisch Chinese gebouwtjes, riviertjes en bruggetjes, versiert met prachtige kleuren en bwèèh hurktoiletten :-(
Na deze drukke dag zijn we naar ons guesthouse gegaan en hebben we even lekker gerelaxt. Daarna zijn we gaan avondeten en het was super lekker. Deze keer geen menukaart in het Chinees maar makkelijk vanaf plaatjes kiezen.
Toen weer naar het hotel met een paar bijna-dood-ervaringen rijker door het drukke verkeer. Ik snap niet echt waarom ze in China zebrapaden hebben aangelegd en waarom de stoplichten nog op rood springen...

Groetjes Renske

• 24 April 2016 - 16:56

Roxanne:

Hallo meiden!

Wat een gave en indrukwekkende reis gaan jullie beleven!
    Ik wens jullie heel veel plezier, geniet ervan.
    De komende 3 weken ga ik zeker jullie verslagen lezen! Leuk!

Liefs
    Roxanne

• 24 April 2016 - 17:18

Peter:

Hoi Renkse en natuurlijk de rest van de familie,

Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben en heel herkenbaar wat je schrijft! Vooral over die toiletten, de taalbarriere en de taxiritten. Had heel snel door daar dat je echt suicidiale neigingen moet hebben om in China een zebrapad te gebruiken zonder dat je heel goed om je heen kijkt.
    Geniet van al het moois wat er nog gaat komen!

Groetjes,

Peter

• 24 April 2016 - 21:25

Nellie:

Hoi hoi Allemaal
    Heel veel plezier en geniet van deze bijzondere vakantie
    Leuk om op de hoogte te blijven
    Lieve groetjes
    Dirk en Nellie

• 24 April 2016 - 22:49

André:

Hoi alle vier,

Erg leuk jullie berichten te lezen! Nog steeds hetzelfde gedrag in restaurants als 12 en 15 jaar geleden begrijpen wij. Heeft er nog niemand naast jullie tafel op de grond gesp....? En Renske.., zebrapaden of stoplichten, het maakt niet uit. Wij hebben gezien hoe je gestabiliseerd wordt ;-( voor je aan armen en benen in de ambulance geslingerd wordt in China. Niet dus! Ons advies daarom (is sowieso prettiger), zorg dat je nergens onder komt tijdens het oversteken. De doorstroming van het verkeer weegt zwaarder dan de verzorging van een individu.
    En Cees..,is het gelukt dit keer zonder mist op de achtergrond mooie foto's te maken op DE MUUR? We zijn er erg benieuwd naar. Een hele mooie reis nog de aankomende 3 weken, en tot jullie volgende bericht.
    Groetjes, André, Else, Lin en Fen

• 25 April 2016 - 07:05

Norah Molenkamp:

Jullie beschrijven jullie ervaringen op zo'n manier dat ik het gevoel heb naast jullie te staan. Goede observatie van het verkeer, dat kunnen wij ons bijna niet voorstellen. Hebben jullie al favoriete gerechten? En zonder elkaars taal te spreken kun je je vaak wel verstaanbaar maken, wat knap!

Veel plezier, Norah Molenkamp

• 25 April 2016 - 09:09

René Elbers:

Hoi allemaal,

Prachtige verhalen in een erg leuke schrijfstijl! Veel plezier en geniet er van.
    Enne... succes in het verkeer en met de taxi-chauffeurs :-)

Veul groeten,
    René

• 25 April 2016 - 09:42

Fons:

Dag Geertje, Renske en pa en ma,

Mooie avonturen hebben jullie al meegemaakt. Ik ben benieuw naar het vervolg!
    Jullie schrijven mooie verhalen, zodat ik jullie reis hier in Heesch mooi kan volgen.
    Gr. Fons