Linchuan, part 1 - Reisverslag uit Fuzhou, China van Geertje en Renske Peters Rit - WaarBenJij.nu Linchuan, part 1 - Reisverslag uit Fuzhou, China van Geertje en Renske Peters Rit - WaarBenJij.nu

Linchuan, part 1

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Geertje en Renske

05 Mei 2016 | China, Fuzhou

Dinsdag 3 mei 2016.

Hoiii iedereen,

KEDEKEDENG, KEDEKEDENG, KEDEKEDENG, KEDEKEDENG...TOET TOET...

Zo ging het vanmorgen toen we wakker werden in de slaaptrein. We waren aangekomen in de stad Nanchang die ligt in Jiangxi, de 5e provincie die we bezoeken.
Gisterenavond zaten we nog even in spanning te wachten, toen we hoorden dat we geen prive kabine zouden kunnen hebben, daar gaat m'n privacy :( Gelukkig zaten we uiteindelijk wel in een prive couchette en kon ik met een gerust hart gaan slapen. En dat slapen was verbazingwekkend goed gelukt, en dat met 4 personen in een hokje van 2,5 x 2 meter! Deze morgen werden we al vroeg gewekt, we moesten er namelijk al om 7:00 uur uit. Op het station werden we opgehaald door onze nieuwe gids Susan, alle Chinezen meten zich een Engelse naam aan, en chauffeur. (Bij onze geboorteplaatsen hebben we een gids/tolk om voor ons te vertalen bij de kindertehuizen, de rest doen we alleen met chauffeur omdat we dat leuker vinden.) We reden naar een soort van tempel waar ons mam, pap en Geertje al eens eerder waren geweest, toen ze Geertje uit China gingen halen (dat is 15 jaar geleden). Voordat we de zware wandeling (van heel veel trappen) naar boven aangingen, hebben Geertje en ik ook nog een wenslintje gemaakt en in de bamboeboom opgehangen. In China zijn ze heel bewust met wensen en dromen bezig als het gaat om de toekomst en dat vind ik een mooie gedachte. Na het wenslintje in de boom te hebben vastgebonden zijn we de trappen naar de tempels opgeklommen, opweg naar boven. Eenmaal boven kwamen we aan bij kleine tempeltjes waar nonnen zaten. De tempels waren weer erg mooi (en hoog) en het uitzicht was simpelweg weer fantastisch. Voor ons mam en ons pap was dit bezoekje heel speciaal. We hebben dezelfde foto gemaakt als 15 jaar geleden maar nu stond ik er ook bij :-)
Daarna zijn we verder gereden naar Linchuan, de plaats waar Geertje vandaan komt. Daar hebben we lekker middaggegeten bij de kfc en toen zijn we naar een super grote supermarkt gegaan. In de supermarkt heb ik bijna besloten om vegetariër te worden na de traumatische ervaring die ik daar heb opgelopen. Eendenkoppen, varkensharten, oogballen van een dier dat ik niet eens wil weten, uitgeholde kippen, varkenspootjes, kikkers, kippentenen en schildpadden in netjes...alles was daar te koop, ik ben nog nooit zo blij geweest om de groente afdeling weer te zien....
Na dit vieze supermarkt avontuur zijn we weer terug gegaan naar de hotelkamer om te relaxen. 's Avonds nog door de gezellige stad geslenterd waar we weer veel grote groepen dansende mensen hebben gezien. We zijn nu eindelijk in Geertje's stad en morgen gaan we haar pleegmoeder (waar Geertje 1 jaar heeft gewoond) waarschijnlijk ontmoeten. Ik vind het zelfs een beetje spannend en ik hoop dat het, zeker voor Geertje, een dag wordt om nooit te vergeten, dat gun ik haar met heel m'n hart.

Groetjes van Renske

• 05 Mei 2016 - 10:39

Norah Molenkamp:

Wat een bijzonder verhaal weer! Renske, wat ontzettend mooi wat je schrijft over wat je Geertje gunt!
    Veel plezier en het wordt vast een mooie ervaring voor jullie allemaal.

• 05 Mei 2016 - 11:03

Geert En Anja:

Geertje en Renske,
    Jullie kennen ons niet maar jullie Pap wel. Ik (Geert) tennis met 'm op woensdag. We hebben al jullie verslagen gelezen en allereerst een compliment voor jullie verhalen, jullie schrijven heel erg leuk en je krijgt echt mee wat jullie beleven. Het is voor ons een beetje herkenbaar omdat we ook 2 kinderen geadopteerd hebben; Tom uit Colombia en Cecilia uit Brazilië, ze zijn al 28 en 25 jaar. We zijn jaren geleden ook terug geweest en hebben soortgelijke ervaringen opgedaan als jullie nu. Verschil is dat wij de familie kenden en konden bezoeken. Het is heel goed om zoveel mogelijk indrukken op te doen en zoveel mogelijk dingen te zien die met jullie adoptie te maken hebben/hadden. We hebben toen uiteraard ook veel foto's gemaakt en ik heb toen ook een dagboek gemaakt en veel geschreven en dat is nu nog heel waardevol voor onze kids. Jullie doen dat ook en daar zul je nog veel aan hebben.
    We wensen jullie een heeeeele mooie voortzetting van de reis en groeten aan jullie Pap en Mam.
    Geert en Anja

• 05 Mei 2016 - 20:20

Sandra:

Het lijkt wel een boek Renske, ik kan niet wachten tot morgen, weer geweldig leuk geschreven en best spannend wordt het nu. Wij denken aan jullie en hopen op een heel mooie ontmoeting morgen!
    Liefs van ons allemaal!

• 06 Mei 2016 - 09:15

Henk En Ineke Unij:

Geertje, we hopen dat je je pleegmoeder kunt ontmoeten, en dat je fijne verhalen te horen krijgt over het jaar dat je bij haar hebt gewoond.We kunnen ons indenken, dat het spannend voor je zal zijn ...........in ieder geval heel veel succes.
    We wachten het volgende verhaal weer af.

groet, Henk en Ineke Unij

• 06 Mei 2016 - 11:38

Fam. Bakker:

Wat weer prachtig geschreven! Het is soms net of we er bij zijn. Gelukkig niet de geuren en vooral niet die beestjes (of onderdelen daarvan). Tja, zodra het maar loopt en wat of het dan ook is, dan is het eetbaar in China. Het is nu al een onvergetelijke reis, maar voor jullie meiden is toch de ontmoeting met de plek en nog het liefste met personen van jullie eerste levensjaar het belangrijkste. We merken al aan jou Renske, dat het het je heel goed heeft gedaan en we hopen van harte dat Geertje haar pleegmoeder zal ontmoeten/heeft ontmoet, want bij jullie is het inmiddels al laat in de middag.
    We wachten vol verwachting jullie verhaal weer af.
    Fijne avond!

Johan, Ans, Lynn en Mylou