Dengfeng, part 1 - Reisverslag uit Dengfeng, China van Geertje en Renske Peters Rit - WaarBenJij.nu Dengfeng, part 1 - Reisverslag uit Dengfeng, China van Geertje en Renske Peters Rit - WaarBenJij.nu

Dengfeng, part 1

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Geertje en Renske

03 Mei 2016 | China, Dengfeng

Zondag 1 mei 2016. Hey iedereen,
Vandaag zijn we van ons luxe hotel in Luoyang naar het Shaolinklooster in Dengfeng gegaan. De Shaolintempel is heel bekend als de plaats waar de Chinese vechtsporten zijn ontstaan zoals Shaolinboksen en Kung Fu.
Eerst hadden we 's ochtends nog even genoten van het lekkere buffet in ons hotel in Luoyang. Na onze buikjes volgegeten te hebben, zijn we nog de laatste spullen gaan inpakken. Het paste maar net, teveel onnodige souvenirs gekocht misschien? ;) Daarna hebben we uitgecheckt en zijn we onze bus ingestapt en weggereden uit 'mijn' stad. Tijdens onze rit hebben we diverse keren vuurwerk horen knallen, maar waarom? Volgens waarzeggers was het vandaag de perfecte dag om te trouwen, daarom trouwden er vandaag zoveel stelletjes en vuurwerk hoort in China bij een bruiloft.
Ook vandaag merkten we weer goed dat het een vrije dag was in China. In het Chinese verkeer is het altijd wel druk, maar nu zat de weg echt bommetje vol. Driebaanswegen werden zesbaanswegen....brrrr..... Na een file en verwisseling van auto's (we mochten niet met ons busje naar het hotel maar alleen met het busje van het hotel zelf) zijn we verder gereden en naar ons klooster resort in de bergen gebracht, waar het uitzicht en de omgeving prachtig is.
Na de typisch Chinese lunch zijn we op pad gegaan en kwamen we door het Stoepabos: honderden pagoden en graven ter ere van beroemde monniken. Daarna zijn we verder de bergen ingegaan , eerst te voet een stukje, daarna met de kabelbaan. Ik vond het heel ontspannen in de kabelbaan, er was typische Chinese achtergrondmuziek en het uitzicht was heel erg rustgevend en mooi en je kon heel goed de bloesem ruiken. Het was een heerlijk ritje. Eenmaal aangekomen kwamen we bij een heel mooi uitzichtpunt maar het was wel te commercieel. Voor geld foto's maken bij een fake-tijger, of bij een bank met pauwen die vastgemaakt waren aan hun poten, super zielig :( en een paar monniken die hier waarschijnlijk hun geld mee verdienden. Het was een beetje een teleurstelling. Uiteindelijk was het toch de moeite waard door de kabelbaan, het lekkere warme weer en het mooie uitzicht, maar niet voor dat ene plekje.
's Avonds hebben we nog lekker gegeten en zijn we nog even gaan kijken naar een echte kung fu-training door jonge monniken. Morgen gaan wij dat ook maar eens proberen ;b
Tot morgen, slaap lekker!

Groetjes van Renske
P.S. We hebben tegen de oud-directeur gezegd dat het heel goed gaat met Xin Cui!
Hij vond dat erg fijn om te horen!

• 03 Mei 2016 - 11:00

Henriëtte:

hoi luitjes,

Renske fijn voor je dat je jouw roots gevonden en gezien hebt !!
    Succes met kung fu fighting ! Laat elkaar heel !!

groetjes Henriëtte

• 03 Mei 2016 - 14:17

Caroline:

Wat leuk om jullie verhaaltjes te lezen; wij reizen zo met jullie mee!! Groeten aan papa en mama!

Groeten,

Caroline

• 03 Mei 2016 - 18:31

Fam. Bakker:

Hallo allemaal,

China en het verkeer...........tja, dat is al een bezienswaardigheid op zich en dan klaag je in Nederland nooit meer over een file of zo, pfffff.
    Jullie denderen van het ene avontuur in het andere zo te lezen. Kung Fu training voor 5o+ is dat wel verstandig? Laat dat dan maar mooi aan de meiden over dat lijkt ons wel zo veilig, want jullie hebben nog wel wat dagen te gaan daar in China.
    We zijn benieuwd naar jullie volgende avonturen en Renske, Lynn vond het heel speciaal om de reactie van de oud directeur te lezen ik moest jullie daar nog hartelijk voor bedanken!
    Alvast een prettige dag gewenst of welterusten voor straks als jullie nog wakker zijn.

Johan, Ans, Lynn en Mylou

• 03 Mei 2016 - 20:20

Tim:

Tassen nu al vol met souveniertjes?
    Hoofd vol verhalen!

Gaat supergoed zo te horen!

Gr
    mTim